Voorpagina Forums Aanvulling standpunt asiel en migratie: Overbodig maken Frontex Reageer op: Aanvulling standpunt asiel en migratie: Overbodig maken Frontex

#7463 0 Likes | Like it

Ha Casper,

Beide wel goede opmerkingen waar we wat mee moeten doen denk ik. Verhaal statushouders: helemaal gelijk. Ik denk dat dit goed zou passen bij de NB. onder punt 9, waar het gaat over de huidige situatie. Wat je post lijkt me wel een goede strekking voor zo’n verhaal, met link.

Het tweede argument: goed om dat argument te noemen, hoewel ik het argument vaak misbruikt zie door rechts als excuus om buitenlanders te weigeren. Het is echter wel belangrijk hier een goed verhaal bij te hebben. Ik denk dat het nuttig is te vermelden dat deze regeling het aantrekkelijk maakt voor mensen om tijdelijk hier te werken en uiteindelijk geld en kennis terug naar huis te nemen (er is immers de ‘spaarpot’ uit de sociale zekerheidspremies die lonkt als alternatief voor permanente vestiging): dat is denk ik ook gunstig voor de landen van herkomst. Ik vind mensen weigeren aan de grens ook geen oplossing voor neokolonialisme. Dat laatste zal ik er niet bij vermelden maar denk ik dat dat daarvoor voldoende zal zijn?