Voorpagina Forums boek De Burgerkamer/Derde Kamer gratis voor leden?

Viewing 3 reply threads
  • Author
    Posts
    • #6820 0 Likes | Like it
      Wim LanfermeijerWim Lanfermeijer
      Keymaster

      Ik stel voor het uitgebreide boek De Derde Kamer/Burgerkamer voor leden toegankelijk te maken op de site, gratis dus. Wat vinden jullie?

    • #6825 0 Likes | Like it
      Louis de la CombéLouis de la Combé
      Participant

      Niet preken voor eigen parochie. Stel het boek voor iedereen beschikbaar, met de mogelijkheid om een donatie naar keuze te doen.

      • #6830 0 Likes | Like it
        Wim LanfermeijerWim Lanfermeijer
        Keymaster

        Louis, dat zie ik toch heel anders. Er wordt een boek gepubliceerd en daar zitten kosten aan. Die kunnen niet door de vereniging betaald worden nog los van het feit dat ik (Wim) hem onder persoonlijke titel publiceer. Omdat er ook een verkorte variant komt – wel door Sociaal & Groen uitgebracht – is er een onlosmakelijke connectie. Het gratis voor leden beschikbaar stellen zie ik als een verdienste van het lidmaatschap.

    • #6835 0 Likes | Like it
      Kees AldersKees Alders
      Member

      Ik zou het als volgt doen:

      1. Publiceer eerst de korte versie als softcover en ebook met een presentatie in een boekhandel of zaaltje. Beide versies alleen betaald.
      2. Tegelijkertijd daarmee verschijnt een ultrakorte versie/persbericht op de site, en mogelijk ook andere blogs (probeer Joop, Sargasso, Stuk Rood Vlees, de Kanttekening, brievenrubriek van grote kranten.
      2. Vanaf dat moment is alleen voor bestaande én nieuwe leden is het ebook eenmalig gratis te downloaden via een link. Daarmee wordt het aantrekkelijk om lid te worden.
      3. Publiceer vervolgens de lange versie, maar houd die zowel qua softcover als hardcover het eerste jaar betaald.
      4. Na een jaar pas worden beide ebooks gratis ter beschikking gesteld, de korte versie vanaf dan voor iedereen, de lange alleen voor leden.

      • This reply was modified 10 months, 1 week ago by Kees AldersKees Alders.
    • #6877 0 Likes | Like it

      Ik zit in lijn van Louis. Het ligt ook aan het doel van het boek. Hier lijkt me dat het doel hier is dat het veel gelezen wordt en dat het verdienmodel minder de voorgrond heeft.

      Dat geeft voor mij de volgende mogelijkheden:
      – Maak van het korte boek een doorgeefboek en start een crowdfunding (en zoek evt een sponsort). Slinger een 100 tal boeken of meer de ruimte in, met verwijzing naar het grote boek en op de achterkant dat deze versie gratis is, maar na het lezen doorgegeven dient te worden. Plaats er een QR-code in en je emailadres zodat mensen kunnen doneren en contact op kunnen nemen.Zelf lijkt me dat vooral de contactgegevens van mensen hier van waarde zijn.
      – Zet het te downloaden op je website en stuur het (digitaal) naar strategische partners.
      – Maak een teaser van het grote boek gratis. De rest kan men downloaden na registratie met eventueel een schappelijke prijs.
      – Schrijf informerende blogs met verwijzingen naar beide versies en benut LinkedIn.

Viewing 3 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.